image-banner-context

מה זה קמין ?

קמין לבית

עוד מימים עברו האדם עשה שימושים שונים באש, בין אם זה לחימום, להפצת אור ואף לבישול. עם הזמן התפתח נושא ההסקה, ומשם הדרך להופעת הקמין הייתה קצרה. קמין זהו למעשה אח, או בשמו הנוסף תנור ארובה, שזהו מעין תא סגור בו מדליקים אש למטרת חימום החדר ישנם מספר סוגי קמינים המוסקים בחומרי הסקה שונים. הנפוצים בישראל הם נפט , סולר עצים וגז. . סוג הקמין העתיק ביותר הינו קמין העץ בו מסיקים עצים, מה גם שבעבר שימש התנור לבישול וחימום באמצעות בעירת העצים. והיום משמש הקמין בנוסף לחימום חללים גדולים גם כרהיט.

ריהוט משרדי

מלבד מטרותיו החשובות של הקמין (בישול, חימום וכו’), קשה להתעלם מהפן העיצובי שהוא תופס: כיום אפשר לראות בהרבה בתים קמינים שונים לסוגיהם, במגוון עיצובים, חומרים וטקסטורות. חלק מהקמינים מאפשרים ליהנות על אווירה רומנטית בכל ימות השנה, לא רק בחורף, ע”י הדלקת התאורה המאירה בעוצמה של להבה טבעית, ללא צורך להפעיל את מפזר החום. הקמין נחשב לפריט דקורטיבי לכל דבר, ובשנים האחרונות רוב הצימרים הייחודיים והרומנטיים מציעים חדר להשכרה עם אח התורם לאווירה הכללית. בין אם הבית מעוצב בסגנון עתיק, ובין אם הבית מעוצב בסגנון מודרני, ניתן למצוא קמינים העונים למטרת עיצוב הסלון: בנישות גבס למיניהן, בנויים בקיר ומחופים באבן, קמין עץ העשוי יציקת ברזל, בצבעים שונים או מדלת זכוכית דקורטיבית ועוד שלל צורות מרהיבות. את רוב הבתים בארצות אירופה הקרים, אי אפשר יהיה לתפוס היום ללא הפריט העיצובי שנקרא קמין.

כמו בכל מכשיר אחר המפיץ אור או חום, יש לנהול לפי הוראות הבטיחות והאזהרה. לכן חשוב מאוד לרכוש קמין מחברה המתמחה בקמינים ותנורי ארובה, לוודא כי הקמינים בעלי תקנים שהארובות יהיו תקניות וההתקנה תתבצע ע”י בעל מקצוע מוסמך. על מנת לבחור את הקמין המועדף, יש לקחת בחשבון מספר קריטריונים כגון סוג הבית-פרטי או משותף. אזור מגורים – איזור קר או פחות. הררי או שפלה . גודל החלל שאותו אנו רוצים לחמם עיצוב הבית האם הבית מעוצב בסגנון מודרני או כפרי האם הדירה בתהליכי שיפוץ, האם ניתן לשנות או לשפץ את סביבת הקמין או לבצע שינויים עבור הקמין הנבחר.האם הבית בשלבי בניה.

מומלץ עוד בשלבי הבניה הראשונים לתכנון את מיקום הקמין ואת סוג החומר המוסק. וזאת כדי לעשות הכנות מוקדמות לארובה עוד בשלב יציקת התיקרה ולצנרת הנפט או הגז לפני הריצוף ולמקם אותה קרוב לקמין וקרוב לכלי קיבול החומר המוסק (מיכל נפט/צובר גז/ בלוני גז)

כל קמין מכיל מפרט התקנה שונה, קטרי ארובה שונים זוויות בארובה, קטרי צנרת הזנה כובע בשיא הגג ועוד.. בכל מקרה של תכנון ומיקום קמין בבית, יש להיוועץ עם בעל מקצוע, לבדוק את תכנון ההתקנה מיקום הקמין וכיו”ב.

צרו איתנו קשר ונשמח לתת לכם שירות מתאים

אנא השאירו פרטים
ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם.